Sekwencje pozwalają ustawić własną numerację faktur oraz innych dokumentów księgowych.

Aby to zrobić, przejdź do zakładki Ustawienia/Sekwencje numerowania:

Kliknij w przycisk Dodaj sekwencje

 

Zdefiniuj poszczególne elementy:

  1. Typ dokumentu (np. Faktura sprzedaży, Zaliczka - sprzedaż);
  2. Nazwa;
  3. Opis;
  4. Elementy: Symbol (wymagany), Numer narastający, Rok, Miesiąc, dwa dowolne ciągi znaków;
  5. Znak separacji (np. ukośnik, myślnik);
  6. Oznaczenie aktywności.



Powyższa sekwencja składa się z symbolu FV, czterocyfrowego roku, dwucyfrowego miesiąca oraz numeru narastającego bez określonej długości. Jako separator zastosowano znak ukośnika.


Definiując własną sekwencję, weź pod uwagę:

  • liczbę dokumentów, które planujesz wystawić w ramach danej sekwencji,

  • konieczność użycia symbolu — nie możesz utworzyć sekwencji numerującej faktury wyłącznie cyframi (np. 1, 2, 3 lub 1/2025),

  • wygodę — numeracja miesięczna jest zazwyczaj bardziej czytelna i praktyczna niż roczna.


Jeśli w danym miesiącu planujesz wystawić więcej niż 9 faktur, skorzystaj z indywidualnej numeracji — utwórz własną sekwencję z odpowiednio zdefiniowaną długością numeru. Dzięki temu zachowasz chronologię wystawianych faktur


Jeśli planujesz wystawić do 100 dokumentów sprzedaży w miesiącu, zdefiniuj sekwencję z ustawioną określoną długością numeru narastającego.

W wyświetlonym polu wpisz 3 — dzięki temu numeracja dokumentów będzie zaczynać się od 001, a kolejne będą miały formę np. 005, 010 itd.




 


 Taki sposób numeracji ułatwia zachowanie chronologii podczas generowania zestawień faktur. 


Po dodaniu nowej sekwencji istnieje możliwość ustawienia jej jako domyślnej w celu podpowiadania kolejnego numeru przy wystawianiu faktury. W tym celu należy na dodanej sekwencji wybrać z trzech kropek na końcu wiersza przycisk Ustaw jako domyślną.