Ustawienia wysyłki pliku JPK-V7


W systemie istnieje możliwość wysyłki pliku JPK_V7 za pomocą kwoty autoryzującej (jest to kwota przychodu za 2021 rok). Przed wysyłką należy pamiętać, aby prawidłowo ustawić wszystkie parametry. W tym celu  należy: 

1. Przejść do zakładki Ustawienia/Ustawienia wysyłki do Urzędu Skarbowego 



2. Zaznaczyć parametr Wyślij kwotą autoryzującą, natomiast w polu Kwota autoryzująca należy wpisać kwotę przychodu z zeznania rocznego. 


3. Zaznaczyć w sekcji Dodatkowe ustawienia wysyłki kwadracik przy parametrze Automatycznie wyślij PIT roczny oraz JPK-V7 do Urzędu Skarbowego.



Po nakierowaniu kursora myszki na niebieską ikonę ze znakiem zapytania, pojawi się podpowiedź, jaką kwotę należy wprowadzić w pole Kwota autoryzująca



Po ustawieniu niezbędnych parametrów można przejść do generowania pliku JPK_V7 i jego wysyłki. 

Generowanie i wysyłka pliku JPK-V7

W celu wygenerowania pliku JPK_V7 należy przejść do zakładki Księgowość/Zamknij miesiąc. Po zaznaczeniu danego miesiąca proszę kliknąć przycisk Krok 2 Uruchom proces kontroli, co spowoduje wygenerowanie pliku JPK_V7.



Po przejściu do zakładki Księgowość/JPK będzie widoczny niezatwierdzony plik JPK_V7. 

Wraz z zatwierdzeniem pliku zostanie zatwierdzona poglądowa deklaracja VAT dostępna w Księgowość/Deklaracje. Po zatwierdzeniu pliku będzie go można wysłać za pomocą kwoty przychodu do autoryzacji, klikając w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się komunikat  Wysłano JPK V7.


W momencie kliknięcia akcji Wyślij system automatycznie odświeży plik JPK, w celu odświeżenia statusu wysyłki, aby od razu było widoczne dla Użytkownika, że dany plik został już wysłany do Urzędu Skarbowego. W momencie próby wysyłki ponownie danego JPK w jednym z poniższych statusów wysyłka się nie odbędzie oraz wyświetli się komunikat: 



Statusy dla których ponowna wysyłka nie zostanie zrealizowana: 

1. Czeka na UPO, 

2. Wysłane elektronicznie, 

3. Czeka na wysyłkę elektroniczną (wstawiona do kolejki), 

4. Zlecone do wysłania, 

5. Błąd. Przesłano duplikat dokumentu, 

6. Oczekuje na wysłanie, 

7. Czeka w kolejce na wysłanie. 


Możliwość wysyłki profilem zaufanym została wyłączona.


Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni swoją barwę na pomarańczową oznacza to, że plik jest w trakcie 
weryfikacji. Gdy plik JPK zostanie przetworzony, status wysyłki zmieni się na zielony kolor.



Plik JPK zmieni status po kilku minutach w zależności od daty, z jaką został wysłany. Proszę pamiętać, gdy wysyłamy plik w ostatnim dniu z racji dużej ilości przesyłanych plików do urzędów, weryfikacja pliku JPK może potrwać dłużej.


Sprawdzenie statusu wysyłki


Pomyśle wysłanie pliku JPK_V7 z systemu spowoduje, że w zakładce Dokumenty w folderze Inne zostanie umieszczone UPO.


Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu należy wprowadzić numer referencyjny, który należy pobrać z systemu. Proszę przejść do zakładki Księgowość/JPK, najechać na plik JPK_V7 i kliknąć przycisk Zmień numer referencyjny.  


Teraz proszę skopiować numer referencyjny, wkleić w pole wpisz numer, a następnie należy kliknąć w przycisk sprawdź.
Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.