Po procesie wygenerowania podatków płatności należy dokonać bezpośrednio z konta bankowego, ponieważ system e-Księgowość nie jest jeszcze połączony z modułem transakcyjnym.
Po dokonaniu płatności za podatki lub faktury istnieje możliwość ręcznego dodania płatności.
W celu oznaczenia podatków jako zapłaconych należy:
1. Przejść do zakładki Księgowość/ ZUS i Podatki,
2. Nakierować kursor na ikonę trzech kropek i wybrać przycisk Rozliczenia
3. Wybrać odpowiednią formę płatności i datę
4. zatwierdzić przyciskiem Dodaj płatność
Oznaczanie faktury sprzedaży jak i kosztowej odbywa się analogicznie.
Poniżej instrukcja jak oznaczyć faktury sprzedaży jako zapłacone:
Istnieją dwa sposoby oznaczenia faktur sprzedaży jako zapłacone:
1. Oznaczenie jako: gotówka, przelew poprzez:
- zaznaczenie faktury checkboxem
- wybranie z Opcji zaawansowanych - Oznacz jako zapłacone
- określenie formy płatności
- wybranie przycisku Oznacz jako zapłacone
2. Dodanie płatności w formie gotówkowej, poprzez:
- Najechanie kursorem na dokument i wybranie przycisku Rozliczenia
- Zmiana formy płatności na gotówkę lub przelew
- Ustawienie odpowiedniej daty
- Zatwierdzenie przyciskiem Dodaj płatność
Faktury kosztowe należy oznaczyć jako zapłacone w zakładce Koszty/Faktury kosztowe.