UPO dotyczy tylko deklaracji złożonych elektronicznie - jest potwierdzeniem, o poprawnym złożeniu deklaracji.


Wysłana elektronicznie deklaracja uzyska unikalny numer referencyjny (32 znakowy numer) – dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie statusu wysłanego dokumentu. Aby odnaleźć numer referencyjny w systemie należy przejść do zakładki Księgowość/JPK następnie po nakierowaniu kursora na ikonę 3 kropek. 


Wysłanie dokumentu nie jest równoznaczne z jego złożeniem, a wygenerowany przez system numer referencyjny nie jest jeszcze UPO.  

Deklaracja powinna posiadać status „200”, który oznacza, że dokument jest prawidłowo złożony. Wszystkie inne komunikaty świadczą o tym, że:

  • nie ma dokumentu (status 300),
  • dokument nie został poprawnie złożony, czyli deklaracja nie będzie podlegać dalszej obsłudze i nie zostanie przekazana do wskazanego w dokumencie urzędu skarbowego (status z grupy 400),
  • dokument jest nadal przetwarzany (status 301, 302, 303).
  • Po pozytywnej weryfikacji złożonej deklaracji – czyli po pojawieniu się statusu „200” – można od razu pobrać UPO.


Aby pobrać UPO, prosimy o skorzystanie z linku: https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client/status


Pobranie UPO jest jedynym potwierdzeniem złożenia poprawnie zeznania podatkowego i innych deklaracji podatkowych.

Dokument również powinien pojawić się automatycznie w systemie po wysłaniu pliku JPK-V7 w zakładce Dokumenty/Inne