W Systemie możesz wysłać monit lub wezwanie do zapłaty do kontrahenta, który nie uregulował płatności w wyznaczonym terminie za wykonaną usługę lub zakupiony towar.

Gdy wystąpi opóźnienie w płatności, System automatycznie generuje zadanie: Wyślij monit/wezwanie do zapłaty.


Po skierowaniu kursora na wybrany dokument widoczne będą następujące opcje:

  • Rozliczenia - do dokumentu można dodać oznaczenie płatności;
  • Następna akcja - przypomnienie o kolejnej akcji, jaka ma zostać wykonana;
  • Wyślij monit e-mailem - zostanie wysłany monit z prośbą o dokonanie opłaty za fakturę;
  • Wyślij wezwanie e-mailem - zostanie wysłane wezwanie do zapłaty za fakturę;
  • Włącz monitowanie - zostanie wyświetlona opcja włączenia procesu windykacji.


Aby wysłać monit lub wezwanie do zapłaty:

  • przejdź do zakładki Monitoring Płatności/Kto mi zalega?,

  • wybierz opcję Wyślij monit e-mailem lub Wyślij wezwanie e-mailem,




  • w wyświetlonym oknie wprowadź adres e-mail, treść wiadomości i wyślij monit lub wezwanie w formie e-mail:



Funkcjonalność jest dostępna przy wprowadzeniu danych kontaktowych na kontrahencie, czyli e-mail i numer telefonu.


Wysyłka monitów jest dedykowana dla polskich kontrahentów, dlatego tytuł wiadomości jest zdefiniowany w języku polskim. Wyświetlany numer rachunku bankowego to rachunek prowadzony w walucie PLN. Kwota należności również pozostaje niezmienna — zawsze podawana jest w przeliczeniu na złotówki, także w przypadku faktur walutowych. 


Możesz zdefiniować własną treść wiadomości e-mail monitu lub wezwania do zapłaty, także w języku obcym. Jednak tytuł wiadomości, numer rachunku bankowego oraz kwota należności pozostają niezmienne.


W celu zmiany treści wiadomości dokonaj edycji kontrahenta w zakładce Przychody/Kontrahenci w sekcji Windykacja.