Aktywacja e-Księgowości odbywa się za pośrednictwem serwisu iPKO. W tym celu należy:
1. Przejść do zakładki Usługi/Moja firma
2. W sekcji e-Księgowość wybrać przycisk Przejdź
3. Wybrać przycisk Aktywuj aplikację
4. Należy zapoznać się z danymi, które zostały pobrane z banku. Poprzez zaznaczenie dodatkowych użytkowników można umożliwić dostęp do e-Księgowości pełnomocnikom firmy. Pola określone gwiazdką są niezbędne i muszą zostać wypełnione przez właściciela firmy, aby przejść do następnego kroku aktywacji.
5. Po uzupełnieniu wymaganych danych, zaznaczeniu wymaganej zgody, należy wybrać przycisk Dalej.
6. Następnie będzie zaprezentowane podsumowanie z „Danymi oferty” oraz „Danymi do usługi”, które można zweryfikować a następnie kliknąć przycisk Aktywuj.
7. Kolejnym krokiem będzie potwierdzenie czynności akceptacji zgód kodem SMS.
8. Po wykonaniu autoryzacji wyświetli się okno potwierdzające aktywację usługi.
9. Ostatnim krokiem będzie wybranie przycisku Przejdź do e-Księgowości, a następnie Zacznij korzystać z e-Księgowości