Skany dokumentów wgrane do zakładki Dokumenty, które zostały zatwierdzone są na samym początku przetwarzane przez system OCR.


 

Następnie po przetworzeniu trafią do kolumny Dokumentów Księgowych ze statusem do wprowadzenia, i oczekują na zaksięgowanie. 


 

W celu zaksięgowania dokumentu należy na skanie wybrać przycisk Wprowadź.


 


W nowym oknie po lewej stronie ekranu wyświetlony zostanie podgląd skanu, aby ukryć boczny pasek należy kliknąć na wskazaną niżej ikonę.



Po wyświetleniu pełnego podglądu dokumentu, należy zweryfikować zgodność jego danych z danymi umieszczonymi na szablonie po prawej stronie. Brakujące pola należy uzupełnić.



Uwaga: W przypadku, gdy skan faktury od wybranego kontrahenta wprowadzany jest po raz pierwszy jego dane mogą automatycznie nie zostać uzupełnione przez system. W takim przypadku należy kliknąć na pole wprowadzić nazwę kontrahenta a następnie dodaj nowego odbiorcę.



W przypadku polskiego kontrahenta wystarczy jedynie uzupełnić numer NIP a następnie wybrać przycisk Pobierz dane kontrahenta z GUS, dane zostaną pobrane automatycznie.



Po uzupełnieniu niezbędnych danych na szablonie, należy wybrać przycisk Zapisz i Zaksięguj.