W systemie e-Księgowość istnieje możliwość wysłania monitu lub wezwania do zapłaty do kontrahenta, który nie uregulował w wyznaczonym terminie płatności za fakturę dotyczącą wykonanej usługi lub zakupu towaru.
W sytuacji, w której następuje opóźnienie w otrzymaniu płatności, system automatycznie generuje zadanie: Wyślij monit/wezwanie do zapłaty.
Po skierowaniu kursora na wybrany dokument widoczne będą następujące opcje:
Rozliczenia - do dokumentu można dodać płatność;
Następna akcja - przypomnienie dla Użytkownika kolejnej akcji, jaka ma zostać wykonana;
Wyślij monit e-mailem - zostanie wysłany monit z prośbą o dokonanie opłaty za fakturę;
Wyślij wezwanie e-mailem - zostanie wysłane wezwanie do zapłaty za fakturę;
Włącz monitowanie- zostanie wyświetlona opcja włączenia procesu windykacji.
W celu wysłania monitu lub wezwania należy przejść do zakładki Monitoring płatności/Kto mi zalega? i wybrać opcję na wybranym dokumencie z trzech kropek na końcu wiersza: Wyślij monit e-mailem, Wyślij wezwanie e-mailem.
W wyświetlonym oknie będzie możliwość wprowadzenia adresu e-mailowego, treści wiadomości i wysłania monitu lub wezwania w formie e-mail: